Тема уроку: Двокрапка у безсполучниковому складному реченні .
Навчальна мета : Навчити учнів правильно вживати двокрапку у безсполучниковому складному реченні.
Виховна мета : Поглиблювати цікавість до історії України .
Розвиваюча мета : Розвивати мислительні здібності .
Тип уроку : Урок вивчення нового матеріалу .
Обладнання : картки , орфоепічно-словникова таблиця .
З клендаря :Навчальна мета : Навчити учнів правильно вживати двокрапку у безсполучниковому складному реченні.
Виховна мета : Поглиблювати цікавість до історії України .
Розвиваюча мета : Розвивати мислительні здібності .
Тип уроку : Урок вивчення нового матеріалу .
Обладнання : картки , орфоепічно-словникова таблиця .
22 січня – День Соборності України
22 січня 1919 року відбулося об’єднання двох суверенних держав – Української Народної. Республіки ( УНР) і Західно-Української Народної Республіки ( ЗУНР ) в одну самостійну соборну державу .Урочистий Акт злуки (об’єднання ) був проголошений Директорією УНР на Софійському майдані Києва . Зокрема в Акті підкреслювалося : „ Віднині зливаються в одно віками відірвані одна одної частини України – Галичина , Буковина , Закарпаття і придніпрянська Україна в одну Велику Україну.”
План уроку.
1. Перевірка домашнього завдання .
1. Повторення . Орфографія . Складні слова .Словниковий диктант.
Малозабезпечений , сліпоглухонімий , вельмишановний , жовтогарячий , білосніжний , десятирічний , тихий-тихесенький , життєдайний , своєрідний , південно-східний , чотирнадцять , п’ятсот п’ятдесят три , двадцятиповерховий , сорокарічний , віч-на-віч , з боку на бік , видимо-невидимо , пліч-о-пліч , без кінця-краю.
2. Індивідуальні картки .
3. Зв’язна розповідь учнів ( 1-2 ) Кома , крапка з комою у складному реченні .
4. Підсумок .
2. Мотивація навчальної діяльності .Проблемна ситуація .
Чому у реченнях двокрапка ? 1.Довго , довго Україна сліпа й глуха буде :
засліпили , заглушили лукавії люде .( П. Куліш )
2.Не змогли нас супостати взяти у кайдани свої :
Ми боронили наші хати , наші тихії гаї .( В, Самійленко )
3.Добре послужила нам старая сила :
Утікала від нас шляхта, штани погубила .( П.Куліш )
2. Повідомлення теми , мети уроку .
3. Вивчення нового матеріалу .
1. Робота з підручником .
2. Аналіз речень , що на дошці ( попередній етап уроку )
Закріплення.
3 Вправа 193 .
4. Пояснювальний диктант.
1.Розгорнімо ж „Кобзаря” Т.Г. Шевченка сьогодні .І ми побачим: те , що постійно хвилює і не дає нам спокою , там є !( М.Горинь )
2.Є мудра настанова : протягом життя посади дерево , збудуй дім , викопай криницю , вирости сина . Можна додати : виори поле , проклади дорогу , збудуй місто .
3.Ой з-за Дніпра та з-за Бугу хмара наступає : пан Хмельницький Кривоноса в похід виряд жає : „Іди , іди , Кривоносе, тою стороною ,а я піду понадгір’ю слідом за тобою”( Нар.тв.)
4.Старі люди кажуть : два хитрих мудрого не переважать .(Л.Глібов)
5.Воли ревуть , води не п’ють: в Крим доріженьку чують.(нар. тв. )
5.Словниково-орфоепічна робота.
Героїзм, патріотизм , співвітчизники , боротьба , соборність , возз’єднання ,гетьманство , кошовий отаман Іван Дмитрович Сірко , Устим Кармелюк , Тарас Трясило , Данило Нечай, Іван Богун , Іван Мазепа , Українська Народна Республіка , об’єднання.
6.Творча робота .Скласти безсполучникові речення з двокрапкою або твір-мініатюру на тему : „Сторінки історії України” або „День Соборності України”, використовуючи безспочникові речення з двокрапкою і записані слова.
4. Узагальнення й систематизація.
- Назвіть правила вживання двокрапки у безсполучниковому реченні.
- Чому вчать нас сторінки історії?
5. Підсумок.
6. Домашнє завдання: параграф 12 , вправа 203 або 202 , повторити написання займенників.
22 січня 1919 року відбулося об’єднання двох суверенних держав – Української Народної. Республіки ( УНР) і Західно-Української Народної Республіки ( ЗУНР ) в одну самостійну соборну державу .Урочистий Акт злуки (об’єднання ) був проголошений Директорією УНР на Софійському майдані Києва . Зокрема в Акті підкреслювалося : „ Віднині зливаються в одно віками відірвані одна одної частини України – Галичина , Буковина , Закарпаття і придніпрянська Україна в одну Велику Україну.”
План уроку.
1. Перевірка домашнього завдання .
1. Повторення . Орфографія . Складні слова .Словниковий диктант.
Малозабезпечений , сліпоглухонімий , вельмишановний , жовтогарячий , білосніжний , десятирічний , тихий-тихесенький , життєдайний , своєрідний , південно-східний , чотирнадцять , п’ятсот п’ятдесят три , двадцятиповерховий , сорокарічний , віч-на-віч , з боку на бік , видимо-невидимо , пліч-о-пліч , без кінця-краю.
2. Індивідуальні картки .
3. Зв’язна розповідь учнів ( 1-2 ) Кома , крапка з комою у складному реченні .
4. Підсумок .
2. Мотивація навчальної діяльності .Проблемна ситуація .
Чому у реченнях двокрапка ? 1.Довго , довго Україна сліпа й глуха буде :
засліпили , заглушили лукавії люде .( П. Куліш )
2.Не змогли нас супостати взяти у кайдани свої :
Ми боронили наші хати , наші тихії гаї .( В, Самійленко )
3.Добре послужила нам старая сила :
Утікала від нас шляхта, штани погубила .( П.Куліш )
2. Повідомлення теми , мети уроку .
3. Вивчення нового матеріалу .
1. Робота з підручником .
2. Аналіз речень , що на дошці ( попередній етап уроку )
Закріплення.
3 Вправа 193 .
4. Пояснювальний диктант.
1.Розгорнімо ж „Кобзаря” Т.Г. Шевченка сьогодні .І ми побачим: те , що постійно хвилює і не дає нам спокою , там є !( М.Горинь )
2.Є мудра настанова : протягом життя посади дерево , збудуй дім , викопай криницю , вирости сина . Можна додати : виори поле , проклади дорогу , збудуй місто .
3.Ой з-за Дніпра та з-за Бугу хмара наступає : пан Хмельницький Кривоноса в похід виряд жає : „Іди , іди , Кривоносе, тою стороною ,а я піду понадгір’ю слідом за тобою”( Нар.тв.)
4.Старі люди кажуть : два хитрих мудрого не переважать .(Л.Глібов)
5.Воли ревуть , води не п’ють: в Крим доріженьку чують.(нар. тв. )
5.Словниково-орфоепічна робота.
Героїзм, патріотизм , співвітчизники , боротьба , соборність , возз’єднання ,гетьманство , кошовий отаман Іван Дмитрович Сірко , Устим Кармелюк , Тарас Трясило , Данило Нечай, Іван Богун , Іван Мазепа , Українська Народна Республіка , об’єднання.
6.Творча робота .Скласти безсполучникові речення з двокрапкою або твір-мініатюру на тему : „Сторінки історії України” або „День Соборності України”, використовуючи безспочникові речення з двокрапкою і записані слова.
4. Узагальнення й систематизація.
- Назвіть правила вживання двокрапки у безсполучниковому реченні.
- Чому вчать нас сторінки історії?
5. Підсумок.
6. Домашнє завдання: параграф 12 , вправа 203 або 202 , повторити написання займенників.